Gjennomgang: Project X Zone 2 (3DS)

Gjennomgang: Project X Zone 2 (3DS)

Super Smash Zone.

Det er vanskelig a vite hva du kan forvente av en sa massiv crossover som Project X Zone 2. Nar ett spill inneholder tegn, steder og referanser til dusinvis av franchise fra over fem forskjellige selskaper, ma man lure pa om det vil v re balanse mellom alle de forskjellige delene i spill. Heldigvis trekker Project X Zone 2 det vakkert ut; mens historien i siste instans ikke kan v re noe a skrive hjem om, gjor spill og presentasjon alene dette til en tilgjengelig RPG-opplevelse som noen burde kunne nyte.

Historien om Project X Zone 2 krever ikke kunnskap om hendelsene i det forste spillet, men veteranene vil sikkert sette pris pa subtile referanser til dem. Forutsetningen folger mest hvordan Shinra – en hemmelig regjeringsorganisasjon som handterer paranormale trusler – omhandler en serie gigantiske gylne kjeder som har begynt a vises over tid og rom. Dette brukes selvsagt som et kjoretoy for a introdusere tegn fra flere forskjellige franchiser, og for det meste fungerer det.

Tomten tar seg aldri for alvor, og dette virker veldig mye i spillets favor. Tegn er ofte wisecracking og adresserer absurditeten til uansett situasjon de befinner seg i, og det hjelper med a holde ting lyst og dumt, pa en mate. Nar det blir sagt, kan tomten v re ganske vanskelig a folge, og det foles grunt som et resultat.

Nar bokstavelig talt dusinvis av tegn hele tiden gar under en samtale, kan dialogen v re forvirrende, og det blir kjedelig a lese gjennom tekstvegger. Pa grunn av ensemble cast, ikke alle far mye skjermtid heller. Dette forer til noe av en dominoeffekt; darlig karakterisering gjor det vanskelig a bryr seg om tegnene, noe som gjor det vanskelig a ta vare pa plottet generelt. Gitt, det er sannsynlig at man ikke spiller et spill som dette for sitt engasjerende og sammenhengende plot, men det ville v re fint om fortellingen ble bedre utfort.

Selvfolgelig er kjottet i dette spillet funnet i strategisk spill, og det er her at ting kan bli ganske vanedannende. I stedet for det forvirrende nummersystemet i det forste spillet hvor tegn og fiender gikk i varierende rekkefolge, er det na spillerens svinger og fiendens svinger. Dette bidrar til a effektivisere opplevelsen og gjor det mye lettere a planlegge strategier. Tegn beveger seg rundt pa et rutenett, og plassering er na av storste betydning. Ved a angripe en fiende fra siden eller baksiden kan man gjore mer skade, men fiender kan ogsa gjore dette til spillerne. Ved a sta ved siden av en alliert, far du muligheten til a fa dem til a hoppe inn i slaget og gi deg en hand i a slukke litt straff.

Kampene er live action og krever split-second timed knapp presser. Vanligvis far hvert tegn a bruke tre trekk i lopet av en kamp, med malet a koble dem sammen pa en mate som gjor at de kan jonglere fiendens karakter. A angripe fienden like for de treffer bakken, initierer en kritikk som begge gjor mer skade pa dem og gir spilleren flere erfaringspoeng i slutten av kampen.

Naturligvis er det mye mer tekniske elementer tilgjengelig for dyktige spillere. Angrep kan na belastes mellom kamper; A velge a ikke bruke et bestemt angrep under en kamp betyr at det vil oke effektiviteten nar den brukes i neste kamp. Mirage Cancel er et nytt tillegg, hvor spilleren kan avbryte et trekk mens de bruker det, komme tilbake til en linje av angrepsmaleren, og senke fienden i prosessen. Cross Hits har ogsa returnert fra det forste spillet, hvor timing av en stotte eller solo enhetens angrep med din vil fryse fienden pa plass nar du fyller XP-maleren mye raskere.

Separat kan alle disse teknikkene ikke forandre spillet for mye, men sammen gir de en kampopplevelse som krever finess og oppmerksomhet for a skille ut mest skade per tur. Skjonnheten er at dette gir et slagsystem som vil tilfredsstille bade nybegynnere og veteraner. Det er absolutt mulig a sla bolger av fiender ved a bare spamming angrep og ta en mer grunnleggende tiln rming til ting, men det er dybde her som setter et mye hoyere ferdighetsloft pa hele saken. Generelt er kamper ikke sa vanskelige som de var i det forste spillet, men de er fortsatt utfordrende nok til at de ikke foler seg enkle.

Det er ogsa mer dyptgaende tilpasningsalternativer for karakter, noe som gjor at man kan bygge lag som imotekommer sin egen spillestil. I mellomstadiene er det en «Intermission» hvor spillerne kan ga til en butikk for a kjope varer og utstyr til enheter. I tillegg er det na «CP» opptjent av hver karakter som kan brukes til a utjevne spesifikke angrep eller kjope nye ferdigheter som skal brukes i kamp. Dette gir deg god kontroll over hvordan du vil at hvert tegn skal vokse, og de begrensede ressursene betyr at du ma planlegge hvordan du vil at partiet skal orientere seg.

Selvfolgelig kan man ikke snakke om et Project X Zone-spill uten a nevne presentasjonen, og Project X Zone 2 leverer absolutt pa denne forsiden. Tegn og fiender er alle tegnet i hoykvalitets, fargerike sprites, og a se dem i aksjon er et syn a se, spesielt nar det er fem tegn som angriper en fiende pa en gang. Animasjonen handteres pa en flytende, bombastisk mate, og det blir aldri slitsomt a se tegn som bruker de samme angrepene igjen og igjen. Uansett hvor mye handling er pa skjermen, svinger aldri frameraten en gang, og 3D-effekten gir en fin dybdefolelse for noen av angrepene. Samlet sett er bildene muligens den beste delen av opplevelsen, og nesten gjor det verdt prisen pa opptak alene.

Musikken er ogsa veldig godt utfort, selv om ens glede vil avhenge av hvor kjent spilleren er med de ulike franchisene som er representert. Remixer av sanger relatert til hvert tegn eller serie er tilstede i hele aff ren, og bidrar til a gi lydsporet bade dybde og mangfold. Mens de har en tendens til a blande seg sammen etter a ha spilt spillet lenge nok, ville det v re vanskelig a si at dette er et kjedelig lydspor.

Konklusjon.

Alt i alt er Project X Zone 2 en hyggelig opplevelse som forbedrer noen feil i sin forgjenger, mens du legger til noen interessante nye funksjoner. Historien kan falle litt flat, men den fantastiske presentasjonen og engasjerende gameplay vil v re mer enn nok til a holde deg tilkoblet. Naturligvis vil et spill som dette bli mer verdsatt av de som er mer kjent med alle de forskjellige franchisene som er representert, men ikke la det skremme deg av hvis du er ny for de fleste. Samlet sett vil vi anbefale at du plukker opp Project X Zone 2 – det er en fargerik, gal og morsom SRPG som sannsynligvis vil underholde spillere med alle ferdighetsnivaer og interesser.

Del: 89 Stats: 0 58.

Om Mitch Vogel.

Mitch har v rt en fan av Nintendo helt siden han begynte pa GBA i 2005. Nar han ikke er opptatt med a spille spill eller skrive, kan han finne ham pa sitt lokale MMA treningsanlegg, l re a straffe de urettferdige.

Legg igjen en kommentar.

Hold deg der, du ma logge inn for a legge inn en kommentar.

Relaterte artikler.

Det gar ikke hvor som helst.

3DS bidro til a gjore serien hva den er i dag.

Storste driftsresultat i tredje kvartal i atte ar.


Hallo! Vil du spille i det mest heldige kasinoet? Vi samlet det for deg. Klikk her nå!