Ny Nintendo 3DS XL anmeldelse.

Ny Nintendo 3DS XL anmeldelse.

Av Polygon Staff den 13. februar 2015 klokken 19:00.

Nintendo 3DS har bare v rt pa markedet i fire ar, men den har allerede en rekke etterfolgere i New Nintendo 3DS XL.

Forvirrende navngivningskonvensjoner til side – og stol pa meg, vi kommer til det – det er liten tvil om at New Nintendo 3DS teller som en maskinvareoppgradering. Den har flere knapper, en innebygd andre analog pinne, imponerende ny ansiktssporingsteknologi og, viktigst, et mer kraftfullt sett med prosessorer. Og likevel pa andre mater, har Nintendo veldig mye presentert den handholdte som en sidegrade – et annet alternativ som den originale 3DS XL eller Nintendo 2DS, men ikke noe der selskapet forventer at de fleste av forbrukerne vil bytte bryteren.

Selv om problemene er mindre synlige nar vi spiller det, har Nintendos nye vanskeligheter med a formidle sine intensjoner med maskinvare, hjemsokt den nye Nintendo 3DS XL. At det er den beste iterasjonen til 3DS tilgjengelig, er uten tvil. Men hvorvidt det er a ma-eie akkurat na er det mye vanskeligere a svare.

Hva vi liker.

Et smart kontrolloppsett som foles bra.

Den nye Nintendo 3DS XL har to viktige tillegg til kontrollskjemaet i forhold til tidligere modeller. Forst ved siden av «L» og «R» skulderknappene er nye «ZL» og «ZR» knapper. Disse virker som de kunne v re darlig plassert ved forste oyekast, men i praksis foler de seg bra. Vi fant det naturlig a feste fingrene fra ett sett med skulderknapper til den andre midt i gameplay uten problemer.

Et enda storre tillegg er «c-stick» – en liten nub over knappene pa hoyre side av maskinvaren som fungerer som en annen analog pinne. Dette lille stykket gummi ser ikke ut eller foles som en tradisjonell analog pinne. Men selv i spill som krever sterk kontroll over kameraet, som Monster Hunter 4 Ultimate og Code Name: STEAM, jobbet c-stick perfekt.

Utover de ekstra kontrollalternativene har New Nintendo 3DS XL ogsa noen smarte valg i hvordan den har skiftet rundt knapper fra eldre modeller. Volumkontrollreglaget er na pa toppskjermen, motsatt 3D-glideren. Vi har ofte funnet usannsynlig a justere volumet pa eldre 3DS-modeller akkurat fra maten vare hender grep pa 3DS; det er ikke lenger et problem.

Start- og velgknappene er na mindre og gjemt nederst til hoyre i systemet, i stedet for storre knapper under bunnskjermen. Dette omradet er na reservert for «home» -knappen, slik at du ikke kommer til a hoppe ut i 3DS-menyen nar du bare ment a sette pause pa spillet ditt.

En av de beste spillbibliotekene pa en hvilken som helst enhet, periode.

Det beste som gar for Nintendo 3DS-familien av produkter, er det samme som helst for Nintendo-maskinvare, og det er Nintendo selv. Siden lanseringen i 2011 har den forste parti-programvarekatalogen for Nintendo 3DS snoballet inn i en av de beste line-ups for alle spill enheter, handholdte eller pa annen mate.

Hvis du aldri har eid noen iterasjon av Nintendo 3DS, har du en svimlende tilbakeslag som venter pa deg. Maskinvaresporten tre av de beste Zelda-spillene noensinne laget, et sjarmerende og haplost addicting rural life sim, en dyp og overbevisende strategi RPG, de to siste, fantastiske Pokemon-spillene, en Super Smash Bros.-tittel som er umulig a legge ned og sa, sa mye mer.

Nintendo 3DS-biblioteket drar ikke nytte av en overflod av tredjeparts utviklerstotte, men en handfull titler som Persona Q: Shadow of the Labyrinth, Bravely Standard og Monster Hunter-serien er alle spektakul re unntak. Det er ogsa full av fantastiske indie titler og bite-size nedlastbare som Shovel Knight, Pushmo, Colors! 3D og Cave Story – et uimotstaelig utvalg av spill du aldri vil ha ute av armens rekkevidde.

En forbedret opplevelse for originale 3DS-spill.

Selv om vi enna ikke har fatt hendene pa et spill eksklusivt til New Nintendo 3DS XL (det er ikke noe enna), har var omfattende testing avslort hvor bra maskinvaren handterer originale 3DS-spill – det vil si veldig bra. Med Monster Hunter 4 Ultimate og The Legend of Zelda: Majoras Mask 3D, de to spillene lanserer samme dag som Nintendo 3DS XL, har hver tittel raskere lasting sammenlignet med nar de spilles pa eldre modeller.

Dette boostet strekker seg ogsa til eldre titler. Vi testet en rekke spill pa bade New Nintendo 3DS XL og eldre modeller, inkludert Bravely Default, Etrian Odyssey 4, Fantasy Life, Kid Icarus, Pokemon Y, Super Smash Bros. og The Legend of Zelda: En link mellom verdener. Alle disse ble forbedret med mindre, en- eller to-sekunders forsterkninger til lasting.

I testen oppdaget vi at den nye Nintendo 3DS XL ogsa kan hoppe fra et spill ut til systemets hjemmemeny raskere og jevnere enn i tidligere modeller. Det gir inntrykk av at den kraftigere maskinvaren har en sterk gunstig innvirkning pa programvaren.

3D er betydelig forbedret.

Mens vi fortsatt er splittet om og nar vi foretrekker a bruke 3D-effekter mens du spiller systemet, har Nintendo gjort noen store skritt for a forbedre bruken av den nye Nintendo 3DS XL. Maskinvaren har et kamera som sporer avstanden og vinkelen til ansiktet ditt pa skjermen, justerer 3D etter behov. Det er fortsatt ikke perfekt, men det betyr at du na kan nyte 3D-funksjonene i systemet uten a fa armkramper fra nodvendigheten av a holde den pa den perfekte stillingen til enhver tid.

Det foles bedre.

Etter oppgradering fra Nintendo 3DS XL, la vi merke til en massiv forbedring av byggekvaliteten til den nye modellen. Den originale 3DS XL foles darlig laget pa bestemte steder – det er skarpe utloser og Start, Velg og Hjem knapper, samt bunnpanelet, som knuser og boyer med enda moderat trykk.

Pa tvers av bordet folte Nintendo 3DS XL seg bedre i vare hender. Den er bygget av mer solide ting enn den opprinnelige 3DS XL, men klarte a miste noen gram av vekt i prosessen. Dens utlosere – alle fire av dem – svarer med et tilfredsstillende klikk, mens de tidligere rammede ansiktsknappene ikke lar v re i tvil om at de har blitt presset.

Og pa toppen av disse forbedringene kommer maskinvaren med en liten, men merkbar okning i batterilevetiden. Nintendo plasserer den opprinnelige 3DS XL-batterilevetiden mellom tre og fem og en halv time, mens New 3DS XL kan vare hvor som helst fra tre og et halvt til syv timer – men dvalemodus drar batteriet pa samme hastighet sats.

Hva vi ikke liker.

«Oppgradering» er en elendig prosess.

Hvis du enna ikke har sett den absurde prosessen for a utfore en systemoverforing fra eldre 3DS-modeller til New Nintendo 3DS XL, er det noe annet.

Forst har den nye maskinvaren flyttet fra SD-kortene som brukes i eksisterende 3DS XL til Micro SD-kort. Forutsatt at den nye Nintendo 3DS XL er inkludert, inneholder 4 GB Micro SD-kort ikke nok plass til spill du eier eller planlegger a eie i fremtiden, du ma kjope en oppgradering. Du kan flytte innhold fra ett kort til et annet ved a overfore via Wi-Fi mellom to systemer, men denne prosessen beveger seg i en snegl – det raskere alternativet er a administrere filene pa en datamaskin, men det ma kunne lese bade SD og Micro SD-kort.

Selv om dataoverforingen er trukket av uten hitch, har New 3DS XL noen fysiske designegenskaper som gjor prosessen ekstra frustrerende. Den nye 3DS ‘Micro SD-sporet er skjult under baksiden av systemet – baksiden er et panel som kan tas av, noe som krever en storrelse 0 Phillips-skrutrekker. Selv med en av dem fant vi skruene lett a strippe.

En del av problemet er at skruene egentlig ikke kommer helt ut. Nar de er los, ma du kaste bakpanelet av, som inkluderer en fryktelig sprekkstoy og den fryktelige sikkerheten om at du braser denne skinnende nye maskinvaren. Mot alle odds er dette prosessen som virker som onsket.

Vi har ogsa oppdaget noen merkelige feil ved overforing av data fra en gammel 3DS XL til en MacBook, noe som krevde ekstra feilsoking.

Denne prosessen antyder at Nintendo ikke forventer at mange nav rende 3DS-eiere skal «oppgradere» til en ny Nintendo 3DS XL, som selvsagt er absurd. Det er bare tankelos design som unodvendig straffer systemets storste fans – sa vel som alle som haper a handle i sin eldre maskinvare for a betale for den nye modellen. I det minste trenger du bare a gjore det en gang.

Ingen maskinvaredefinerende spill.

Mens den nye Nintendo 3DS XL kjorer dagens 3DS-spill bedre enn eldre modeller, er det fortsatt bisarrt a se mer kraftig maskinvare uten at noen spill er bygget for a ta s rlig fordel av den kraften. Xenoblade Chronicles 3D lanseres i april som den forste nye Nintendo 3DS-eksklusive tittelen, og vi gleder oss til det. Men det er ogsa det eneste spillet avslort sa langt hvor oppgraderingen er nodvendig.

Pa den ene siden forstar vi hvorfor Nintendo ikke vil dele publikum for mye pa maskinvare som fremdeles er relativt ung. Pa den annen side gjor dette at den nye Nintendo 3DS XL virker i stor grad unodvendig.

Det samme shitty vennekodesystemet.

Maskinvaren har endret seg med New Nintendo 3DS XL, men operativsystemet har ikke. Det betyr at vi fortsatt sitter fast ved hjelp av Nintendos utdaterte, klumpete vennekodesystem i stedet for et skikkelig, moderne kontooppsett.

Det er ikke bare a kunne ha et enkelt, lett a huske brukernavn som er problemet her. Mangelen pa en skybasert brukerkonto er ogsa en stor del av hvorfor den klumpete overforingsprosessen er nodvendig, i motsetning til bare a sette din eksisterende konto pa et nytt system. Vi er ikke overrasket over at Nintendo ikke har endret dette enna, men vi er skuffet.

Forbrukerforvirring.

Hvis de skuffende lanseringsarene til Wii U ikke var bevis nok, demonstrerer New Nintendo 3DS XL videre at Nintendo ikke har en anelse om hvordan man navngir og markedsforer maskinvaren. Vi kan ikke forsta hvor mye forvirringen New Nintendo 3DS XL kan forarsake i et vanlig publikum, spesielt hvis Nintendo begynner a publisere et hoyere volum av spill eksklusive til den nye maskinvaren. Nintendo synes a onske a ta Apple tiln rming til navngivning, men en 3DS er ikke en iPad; Dette kan bare fore til hodepine.

Det betyr ikke noe som betyr at den nye Nintendo 3DS XL ser mer eller mindre ut som den forrige 3DS XL-modellen, bortsett fra flere innganger og en litt roterende skrastilling. Den mindre nye Nintendo 3DS-modellen unngar denne sameynheten med utskiftelige frontplater – men den mindre versjonen er ikke annonsert for utgivelse i Nord-Amerika. Og pa toppen av alt annet, kommer ikke den nye maskinvaren med en ladingskabel, og legger til ekstra kostnad for alle som ikke eier en 3DS.

Enda verre, undergraver den uklare meldingen bak den nye Nintendo 3DS XL maskinvaren. Vi har ikke en fast folelse av om systemet vil bli stottet for lenge, om det vil dele 3DS-markedet, enten det er en oppgradering som skal v re nodvendig pa lang sikt eller ikke.

Polygon’s Take.

Hvis du aldri har eid noen medlem av Nintendo 3DS-familien – eller kanskje ikke har oppgradert utover den opprinnelige modellen – er det klart at den nye Nintendo 3DS XL er den beste mulige innkjopsbeslutningen for hele linjen 3DS-maskinvare. Ikke bare er det antagelig mer fremtidssikret, men det gir den beste opplevelsen av noen av Nintendos handholdte.

For tidligere Nintendo 3DS XL-eiere er beslutningen litt mer komplisert. For prisen pa opptak og hodepine av en oppgraderingsprosess, far du en handholdt som foles og utforer markant bedre enn forgjengeren.

Hvis du er en tung bruker av din nav rende Nintendo 3DS – noen som fiendishly StreetPasses pa hver spillhendelse, eller noen som fortsatt gjor sine daglige gjoremal i Animal Crossing: New Leaf – a fa oppgraderingen er en mye enklere anbefaling a lage. Hvis din nav rende 3DS har v rt sovende i flere maneder, vil denne nye maskinvaren trolig ikke v re transformasjonsfull nok til a fa deg tilbake ombord pa Good Ship Nintendo.

Det er vanskelig a fa et handtak pa den nye Nintendo 3DS XL. Mer enn noe, var tid med det tjener som en paminnelse om 3DS-linjens mange styrker. Det er fortsatt den beste dedikerte gaming handholdte der ute, og den nye Nintendo 3DS XL er like n r som mulig for a na 3DS sitt fulle potensiale.

Men det understreker ogsa en handfull plattformens frustrerende svakheter, mangler som viser apenbare, savnede muligheter for forbedring. Den nye Nintendo 3DS XL er en ubestridelig forbedring i forhold til sine forgjengere, men det foles som et halvt skritt i riktig retning i stedet for den fullstendige gjenoppretting det kunne ha v rt.

Siste funksjoner.

Aktive diskusjoner.

Polygon Arlig: Emne: 2018.

Reduksjon av forsinkelse.

Reduksjon av forsinkelse.

Reduccion de retraso.

Polygon Manedlig: Off-topic: Januar 2017.

&kopiere; 2018 Vox Media Inc. alle rettigheter forbeholdt & bull; Designet og utviklet i huset.


Hallo! Vil du spille i det mest heldige kasinoet? Vi samlet det for deg. Klikk her nå!