Slik bruker du slow-motion for a lage ikoniske oyeblikk.

Slik bruker du slow-motion for a lage ikoniske oyeblikk.

Jeg kan hvem som helst som har tilbrakt to timer pa DMV, kan attestere, folelsesmessige tilstander pavirkes av tidens oppfatning. I filmskapningsbetingelser vil vi ta et oyeblikk for a diskutere en av de mest brukte tidsmanipulasjonsteknikkene & # 8211; Slow Motion & # 8211; og hvordan det kan brukes til a legge til dypere, folelsesmessig intensitet til en scene eller sekvens.

The Art of Slow Motion i film.

I The Slow Motion in Film, en videooppgave av The Disposed Image, utforskes og forklares spesifikke eksempler pa slow motion-bruk av Julian Palmer.

Palmers eksempler er informativ og kinematisk signifikant, og viser noen av de mest kreative bruken av slowmotion i de siste 60 arene. Som filmskapere bor vi ta inspirasjon fra unike bruksomrader av slowmotion, men ogsa studere de vanlige monstrene der den brukes.

Bruk slow motion for action sekvenser.

Handlings- og krigsfilmer har ofte mye bruk av langsom bevegelse. Som epitom av kaos, bruker en kampscene ofte sakte bevegelse for a omdirigere betrakterens oppmerksomhet til viktige detaljer som ellers ville ga ubemerket.

Kontrollen av tiden er kontrollen av seeropplevelsen. Ved a bruke slow-mo i action scener, far filmskapere mer tid til a male i kaoset. A skape drama i stor skala og for a fa en dypere innvirkning.

Filmen 300 har noen av mine favorittbruk av slow-motion kampsekvenser. Kombisk, folelsesmessig og merkelig fantastisk, hjelper den langsomme bevegelsen her til a fortelle hele historien om kampen samtidig som den kommuniserer kampens folelse.

Scenene bremser ned, slik at vi kan glede oss over alle detaljer i oyeblikket, og deretter raskere opp igjen for a skape spenning. Effekten er bade visceral og episk.

Krigsfilmer, kampscener, og generelt, scener med stor handling, utnytter slowmotion ofte. Mens hver film ikke er sa visuelt poetisk som 300, vil mange benytte en unik tiln rming til langsom bevegelse for a oke publikumsdybden.

«Kamps scener bruker sakte bevegelse for a hjelpe seerne fokusere pa detaljer som ellers ville ga ubemerket.» #filmmaking #indiefilm.

Slow motion dodscener.

Andre bare til kampscener, og ofte kombinert med dem, er dodsscener. Palmer bruker den endelige scenen fra Bonnie og Clyde, hvor de to hovedpersonene er intetanende pumpet full av kuler. Midt i dette intense oyeblikk av vold faller Clyde i sakte bevegelse da livet hans gradvis kommer til en slutt.

Hastigheten til filmen endres i lopet av kort rekkefolge, men slutter med begge kroppene sakte slumping inn i sine endelige hvilesteder. Fange de siste oyeblikkene i sakte bevegelse gjor at seeren kan utforske alle aspekter av deres dodsfall, samtidig som de foler seg sterkere for hver eneste kulde.

Langsom (e) bevegelse.

Hver gang en filmskaperen bruker slowmotion, velger de a v re oppmerksom pa sma detaljer. Ved a gjore det, oppnar disse detaljene betydning. Pa samme mate, nar slow-mo brukes til a fokusere pa en tegnes folelsesmessige reaksjon pa en person, sted eller begivenhet, blir oyeblikket jo mer signifikant.

«A bruke sakte bevegelse pa sma detaljer vil alltid gi mer betydning til det oyeblikket.» #filmmaking #filmmakers.

Palmer bruker flere scorsese filmer til a eksemplifisere dette prinsippet. Slow-motion bilder av tegn fra Mean Streets, Taxi Driver, Raging Bull og Casino viser forskjellige scenarier der karakterene ‘tanker og folelser blir satt pa tydelig skjerm.

Mitt favoritteksempel er denne scenen fra Casino. Den langsomme hastigheten pa filmen legger vekt pa det oyeblikket Robert De Niros karakter blir forelsket i Sharon Stones karakter.

Som han ser henne kaste hoyder av sjetonger opp i luften, kommer tiden til en fullstendig stillstand. Fra den stodige push mot De Niro oyne, til slowmotion gange pa Stone mens hun vevner gjennom mengden, sorger Scorsese for at hele vekten av dette oyeblikket er klart for alle.

Sakte bevegelsesforgiftning eller endrede tilstander.

Til slutt, og kanskje mitt favoritteksempel fra Palmers video er Dredd, hvor tegn tar et gate-stoff som heter «Slo-Mo» for a endre deres oppfatning av tid. Under disse stoffinduserte sekvensene, gar hele filmen til a reflektere deres okte folelsesmessige og mentale tilstander.

Selv om «slo-mo» -medikamentet kan v re spesifikt for denne filmen, viser det seg at sakte bevegelse er en kraftig mate for et publikum a dele karakterens opplevelse av rus eller forandret oppfatning.

Videre lesning.

Palmers eksempler viser ganske universelle prinsipper for bruk av slowmotion som du kan soke pa dine egne prosjekter. Kjernen bygger sakte betydning i et oyeblikk. Det gir seeren muligheten til a oppleve de subtile detaljene i et oyeblikk som i normal hastighet i stor grad vil miste sin innflytelse og mening.

Hvis du vil utforske mer fantastiske slow-motion scener, sjekk ut hva kulturens liste over 10 nyskapende bruksomrader for slowmotion i filmer. For en praktisk gjennomgang av hvordan slowmotiv opptak er skutt, sjekk ut dette innlegget fra NoFilmSchool.

For en dypere teoretisk titt pa hvordan sakte bevegelse oppfattes av det menneskelige sinn, sjekk ut PixelArtists essay om Effekter av Slow Motion pa Seers ‘Emosjonell og Kognitiv Behandling.

Liker dette innlegget? Del det!

Slik bruker du Slow Motion i film for a lage ikoniske oyeblikk #filmmaking #indiefilm #filmmakers.

Wrapping Up.

Sakte bevegelse er bare en teknikk i filmskapsverktoyet. For a oke folelsesmessig pavirkning av scenene dine, kan du ogsa sjekke ut. L r hvordan Oscar-vinnende filmer bruker dorer for a fortelle bedre historier og 6 mater a sla filmrekvisita til ikoniske symboler.

Kan du tenke pa noen andre nyere bruk av slowmotion som var spesielt unike eller inspirerende? (Deadpool er min forste tanke!)

Storyboard dine slow motion scener med letthet.

Lag robuste og tilpassbare skuddlister. Last opp bilder for a lage storyboards og lysbildefremvisninger.

Relaterte innlegg.

Hvordan disse Oscar-vinnende filmene bruker dorer til a fortelle bedre historier.

Mastering Shot Lister: Rian Johnsons filmer og styreformat (med Shot List Eksempel)

4 grunnleggende prinsipper for a skape den ultimate antagonisten.

Hvordan lage et surrealistisk filmresultat som Trent Reznor og Atticus Ross.

Slik lager du slaende forste og endelige rammer i filmen.

5 Pro Tips for a lage visuelt virkningsfulle filmbilder pa «Bay» -veien.

Legg igjen et svar Avbryt svar.

2 kommentarer.

[& # 8230;] Slik bruker du slow-motion for a lage ikoniske oyeblikk [& # 8230;]


Hallo! Vil du spille i det mest heldige kasinoet? Vi samlet det for deg. Klikk her nå!