Spille ls9

Spille ls9 h1>

LS9-16 kan rackmonteres med et valgfritt rackmonteringssett for optimal integrasjon med ethvert system.

16 toppgjengelige tilbakekallede forsterkere gir mikrofon og linjekilder med ekstraordin r tilstedev relse og realisme. En ekstra 16 kanaler med prosessorkraft klar til a motta lyd via Mini-YGDAI-utvidelsessporene, og gir totalt 32 kanaler! 4 stereoinngangskanaler. Et omfattende utvalg av kanalfunksjoner tilgjengelig via Yamahas anerkjente utvalgte kanalgrensesnitt. Allsidig busarkitektur med omfattende digital patching-evne: 16 mikserbusser, 8 matrisebusser og en stereo- og monobuss som kan brukes i LCR-modus. Virtual GEQ og effektrack gir enkel tilgang til innebygd grafisk utjevning og effekter som ville fylle en fullstativstativ eller to hvis tilsvarende analoge utstyr ble brukt. Innebygd USB-minneopptaker / -spiller eliminerer behovet for en ekstern enhet for enkel opptak utenfra, og kan levere bakgrunnsmusikk og lydeffekter etter behov. Full konsoll scene Butikk og tilbakekalling.

Klar til bruk ut av esken med pre-patched effekter og pre-fader aux-blandinger for skjerm sendes. En eller to Mini-YGDAI-spor for enkel systemutvidelse. Kompakt storrelse 480 x 220 x 500, veier kun 12 kg.

Intuitivt grensesnitt for enkel tilgang og kontroll.

LS9-16 gir enorm digital behandlingskraft og kontrollfleksibilitet tilgjengelig via et grensesnitt som raskt vil bli komfortabelt og praktisk for forste gangs bruker. Alle som noensinne har brukt en Yamaha digital konsoll for, vil fole seg hjemme. Fader nivaer styres direkte via presisjons 100-millimeter motorfaders for umiddelbar praktisk tilgang. Tilsvarende belyste brytere er gitt for kanal pa / av-bryter og cueing, og uavhengige LED-nivamalere lar deg holde oye med kanalens signalniva. Yamahas anerkjente utvalgte kanalgrensesnitt gir effektiv tilgang til andre kanalfunksjoner via en genial integrering av fysiske kontroller og et stort fargeskjerm. Dypere funksjoner og systeminnstillinger kan nas effektivt via konsollen «Display Access» nokler og programmert via LCD-skjermen og datainngangskontrollene. Et «Hjem» nokkelen bringer deg tilbake til hovedoperasjonsmodus uansett hvor du er, sa du trenger aldri a ga tapt i menyer.

USB-minne for praktisk datahandtering og portabilitet.

Standard USB-minnepinner kan kobles til LS9 USB-porten for praktisk lagring og tilbakekalling av scener, patcher, brukerbibliotek, kanalnavn, preferanser … i hovedsak alle systemdata. I tillegg til a gi sikker sikkerhetskopiering gjor dette det enkelt a overfore data mellom konsollen og LS9 Editor-programmet som kjorer pa din PC eller direkte mellom LS9-konsoller. Du kan programmere konsollens innstillinger ved hjelp av LS9 Editor pa en datamaskin i hotellrommet eller pa turbussen – uansett hvor du ikke har tilgang til konsollen selv – og bare overfore disse innstillingene fra USB-minnet til konsollen pa spillestedet .

Du vil kanskje bare forhindre «ulykker» under kritiske liveopptredener, eller begrense tilgangen til bestemte funksjoner for a minimere behovet for direkte tilsyn med uerfarne operatorer. Du kan ha brukt timer med en analysator som setter opp EQ-en for a justere systemet for et rom, for eksempel, i sa fall vil du ikke at disse innstillingene endres under noen omstendigheter. Tilgangshandtering gir et fleksibelt middel for a forhindre uautorisert tilgang til konsollen, eller begrense tilgangen til et begrenset sett med funksjoner. Brukertilgang kan styres enten via passord eller USB-minne. Administratoren kan tilordne bestemte funksjoner til hvert unikt passord eller nokkel, slik at brukeren bare ma logge pa konsollen med det tilordnede passordet eller sette inn USB-tasten for a starte operasjonen pa det tildelte nivaet. USB-minnepinner kan enkelt opprettes enten direkte via konsollen eller en datamaskin som kjorer LS9 Editor-programvaren. Som en ekstra bonus kan den samme USB-minnenokkelen som brukes for tilgang, ogsa brukes til a lagre brukerens scener og andre preferanser.

LS9-16 har en utvidelsesspor pa bakpanelet. Utvidelsessporene aksepterer et bredt utvalg av valgfrie Yamaha- og tredjeparts Mini-YGDAI I / O-kort som kan brukes til a legge til analog eller digital inngangs- og utgangskapasitet i en rekke formater. Du kan til og med bruke Mini-YGDAI-kort til buskaskade med andre konsoller for betydelig utvidet inngangskapasitet.

I tillegg til de analoge inngangene og utgangene og utvidelsessporene har LS9-16-bakpanelene MIDI-terminaler, ordklokkeinngangs- og utgangskoblinger som tillater fullsynkronisering med andre digitale lydutstyr, S / PDIF-format, digitale 2-sporsinnganger og utganger og en Ethernet-nettverkskonnektor.

LS9 Editor-programmet for Yamahas Studio Manager-hostprogram som kjorer i MS Windows-operativsystemer, gir deg tilgang til programmeringsprogrammer til de fleste konsollparametere. Du kan konfigurere og redigere konsollparametere hvor som helst du kan bruke din personlige datamaskin – pa kontoret, pa veien, pa hotellet ditt. Et omfattende grafisk grensesnitt gjor det enkelt a lokalisere og redigere parametere, og du kan laste ned oppsett fra datamaskinen til konsollen enten ved a koble datamaskinen direkte til konsollen via en Ethernet-kabel, eller ved a lagre dataene til en USB-minnepinne som sa kan bli koblet til konsollens USB-port. Du kan til og med fjernstyrt konsollen fra datamaskinen i sanntid mens du er tilkoblet via Ethernet.

Mengden signalbehandlingskraft som er pakket inn i LS9-konsollene, er virkelig ganske imponerende nar man ser pa fra et sammenlignbart analogsystems perspektiv. Her er et eksempel: Hvis du onsket a bytte ut en fullt lastet LS9-16 med analogt gir, ville du trenge en 16-kanals konsoll pluss noen rack lastet med 16 port hver, noen rack lastet med 16 kompressorer hver, en annen rack som inneholder fire GEQ-enheter og fire signalprosessorer for effekter, og kanskje enda en rack som inneholder CD-spilleren og opptakshandtaket. Og hva en ledningsnett og patching mareritt! Nar du vurderer at du far alt dette og mer i en kompakt konsoll som en enkelt person kan plukke opp og bevege seg uten a svette, er valget apenbart.

32 pa LS9-16. Og du kan bytte mellom lagene oyeblikkelig ved a trykke pa en enkelt dedikert knapp. Du kan organisere dine innganger slik at kanaler du vil operere mesteparten av tiden, er i «topp» lag, eller du kan «vertikalt» lenkeinngangskanaler over de to lagene for stereoperasjon. Selvfolgelig kan du koble kanaler «horisontalt» i samme lag hvis du vil, men paring vertikalt holder kontroller at du ikke trenger a operere ut av veien. Du kan til og med «Y-split» kanaler som vises i begge lagene og har en skjerm og et FOH-lag. Det er ogsa en «Master» lagerknapp som bringer alle 16 blandebussnivaer til konsollens faders pa LS9-16. I tillegg til de to inngangskanallagene og hovedlaget har LS9-konsollene en «Custom Fader» lag som du kan tilordne hvilken som helst kombinasjon av inngangs- og utgangskanalfadere som programmet krever. Stereoinnganger handteres pa samme mate pa LS9-16, med to stereoinnganger pa hvert av inngangslagene. LS9-16 gir 16 analoge innganger innebygd. Ytterligere innganger kan leveres via LS-9-16’s enkle bakpanel Mini-YGDAI utvidelsesspor.

De 16 blandebussene kan fungere som en kombinasjon av 16 hjelpestasjoner eller undergrupper. Det er mange AUX-knapper og / eller faders. Men pa LS9-konsollene styres blandebussnivaene via «1-16, 17-32 faderlaget» med den enkle Sends on Fader-funksjonen. Bare trykk pa «Master» knapp og faders 1 til 16 kontrollerer direkte mengdebussnivaene. Hver av blandebussene kan enkelt tilordnes for mono- eller stereooperasjon. Du kan ogsa velge sendepunktet som pre- eller postfader, og nar det er prefader, kan du til og med velge sendepunktet for a v re pre eller post EQ og dynamikk. Men ikke bekymre deg for valgene fordi Yamaha gir en lett tilbakekalt standard oppsett scene som lar deg blande rett ut av boksen. LS9 har ogsa en 8-bussmatrise som kan brukes til a gi ekstra utganger nar de trengs. Matrisen kan motta signaler fra utgangsgrupper, slik at den kan brukes til a lage ekstra skjermblandinger eller brukes til forskjellige niva- og EQ-innstillinger i et distribuert PA-system. Og for hovedutgangene har begge modellene en stereobuss og en monobuss som enten kan brukes uavhengig eller i LCR-modus med riktig LCR pan kontroll.

Utgangene kan patches til noen av atte analoge «Omni» utganger pa LS9-16. Ytterligere utganger kan leveres via bakpanel Mini-YGDAI utvidelsesspor – ett spor pa LS9-16.

Hovedforsterker er analoge kretser som er avgjorende for a bestemme konsollens endelige lyd og oker signalnivaet for digital konvertering. LS9-forsterker er den fineste kvaliteten du finner i en konsoll i denne klassen, og er i stand til a akseptere mikrofon- og linjeinnganger uten bryter. I tillegg til ekstremt lav stoy og forvrengning (minimumskrav for en hvilken som helst seriell forsterker), gir disse ypperlige forsterkerne eksepsjonell noyaktighet og tilstedev relse som bidrar til maksimal levelydsklarhet og innflytelse. Men det er mer. Selv om LS9-forsterkeren er analog for kvalitet og «foler» de er fortsatt digitalt «tilbakekallelig», noe som betyr at deres innstillinger for gevinst, fase og fantomstyrke lagres og tilbakekalles med konsollens scener.

Omfattende kanalfunksjoner med intuitiv valgt kanalkontroll.

Justerer forsterkerens forsterker (forsterker) for a matche kanalens inngangsfolsomhet til kildemikrofonen eller linjeinngangen. HA-forsterkningen er tilbakekallelig, og det er + 48V fantomkraft og faseinnstillinger.

Pan kontroll for monokanaler, og balanse kontroll for stereokanaler. PAN-kontrollen kan tilordnes enten til standard stereo LR eller LCR-operasjon. I LCR-modus blir en CSR (Center-Side Ratio) kontroll tilgjengelig som kan brukes til a justere andelen mellom sentrum og LR ikke-senter signal.

Med standardoppsettet justerer DYNAMICS 1 grenseverdien for inngangskanaler eller kompressort rskelniva for mix, matrise eller stereo / monokanaler, og DYNAMICS 2 justerer kompressorgrenseverdien for inngangskanaler. Den faktiske parameterstyrte avhenger av dynamikkprosessoren valgt fra konsollets omfattende dynamikkbibliotek – inkludert en de-esser for avansert vokalbehandling. Selv om det opprinnelig ble satt opp for gating og komprimering, som beskrevet ovenfor, kan du ogsa bruke begge prosessorene for komprimering om nodvendig. Flytt markoren til en dynamikkparameter og trykk pa [ENTER] -tasten for a fa tilgang til de gjenv rende kompilasjons- og gateparametrene, i tillegg til DYNAMICS-forhandsinnstilt bibliotek.

Denne allsidige 4-bands fullt parametriske EQ-delen gir ekstraordin r kontroll og kvalitet for alle innganger og busser, og inkluderer et variabelt HPF-filter. Du kan styre Q, frekvensen og forsterkningen av hvert band direkte fra koderne, eller flytte markoren til en EQ-parameter og trykk pa [ENTER] -tasten for a fa tilgang til bredvidde-demperen, og se en storre grafisk fremstilling av EQ kurve.

Denne koderen justerer sendnivaet til mixen eller matriksbussen som for oyeblikket er valgt via MIX / MATRIX-tastene til venstre for displayet. Avhengig av soknaden din kan du tenke pa det som en tilleggs-, skjerm-, effekt- eller gruppestyringskontroll. & Quot; VARI & quot; pre-EQ og pre-fader moduser er gitt for hjelpesendingsapplikasjoner og en «FIXED» modus er tilgjengelig for praktisk gruppe sending operasjon.

Nar det gjelder a markere konsollen, er det ikke noe som din kjente handskrift pa tape for merking av innganger, men LS9 tilbyr ogsa noen innebygde kanalidentifikasjonsfunksjoner som du vil sette pris pa. Tallet, navnet og ikonet til hver kanal vises overst i venstre hjorne av skjermen, og du kan skrive inn navn pa opptil 8 tegn og velge ikoner fra det imponerende valget som er gitt for enkel kanalidentifikasjon. Elektroniske navn er avgjorende for a jobbe med fjernkontrollen i Yamaha Studio Manager ogsa.

De fleste levende lydapplikasjoner krever grafisk utjevning for rom EQ og effekter som reverb eller forsinkelse for kreativ lydteknikk. LS9 tilbyr effekter fra Yamahas verdensledende, bransjestandard SPX-omrade, og full 31-bands grafisk EQ, samt den innovative «Flex 15GEQ». Normalt trenger du en rack full av eksternt signalbehandlingsutstyr for a stotte enda relativt enkle krav til levende lyd, men ikke med en LS9-konsoll. Bare trykk pa en av RACK-knappene, og den virtuelle effekten og EQ-racket vises pa displayet for umiddelbar, enkel tilgang. Effekter og grafisk EQ kan enkelt lappes inn i hvilken som helst kanal og utgang, og selvfolgelig kan du redigere effektene i detalj for a skape noyaktig lyden du trenger. Du kan bruke opptil 8 signalprosessorer samtidig: normalt opptil 4 effekter og 4 grafiske EQ-enheter. Men siden effektenhetene ogsa kan fungere som grafiske EQer, kan du bruke flere EQ-enheter hvis du ikke trenger alle 4 effekter … opp til totalt 8 grafiske EQer hvis du ikke trenger andre effekter.

Det er en veldig god grunn til at Yamaha digitale effekter er hoyt ansett i det profesjonelle lydfeltet: de er bare det beste det er. I LS9-16 har du et omfattende utvalg av toppkvalitetseffekter – fra atmosf re og ekko til modulering og forvrengning – som du kan fa tilgang til og legge til blandingen nar og hvor det er nodvendig.

De standard LS9-grafiske EQ-modulene er 31-bandstyper for presis responsforming og finjustering av tilbakemeldingskontroll. Men nar du trenger enda mer grafisk EQ kapasitet og fleksibilitet, kan du ringe opp de innovative Flex15GEQ modulene. Hver Flex15GEQ-modul fungerer som to 31-bandsenheter med 15 band tilgjengelig om gangen. Sa hvis du velger a laste alle dine rackrom med Flex15GEQ, har du en utrolig allsidig 16 kanaler GEQ!

For direkte hands-on kontroll kan du justere individuelle band fra konsollens faders pa samme mate som du vil justere EQ-bandene pa en ekstern GEQ-enhet. Med LS9 -16 ma du velge gruppen faders a justere. En annen praktisk kontroll funksjon er muligheten til a nullstille et hvilket som helst band til nominelt ved a trykke pa den tilsvarende faderens [ON] -tast.

Mute grouping er en annen funksjon som kan v re stor fordel i live lydprogrammer. Et hvilket som helst antall kanaler kan deaktiveres eller slas av enten via mute master kontroller i displayet eller via User Defined Keys (se nedenfor) for direkte tilgang. Opptil 8 stum grupper kan spesifiseres.

Sender pa faders

Nar du arbeider pa en skjermblanding, kan du prove a bruke Sendes on Fader-modus. Trykk pa den aktuelt aktive MIX / MATRIX-knappen (eller trykk en inaktiv MIX / MATRIX-knapp to ganger) for a oyeblikkelig tilordne den tilsvarende blandebussen sendes til faderne, slik at du kan visuelt bekrefte sende nivaer og justere dem ved hjelp av 100mm full lengde line re faders . Trykk pa den samme MIX / MATRIX-knappen igjen for a ga tilbake til normal blandemodus.

Hvor lang tid tar det deg a nullstill innstillingene pa en analog konsoll, eller gjengi de onskede innstillingene for en bestemt ytelse? Svaret avhenger av konsollen og soknaden, men det tar operatortid, og det er vanskelig a v re noyaktig og palitelig for det som enkelt kan v re flere tusen posisjoner. Sceneminnet er den digitale losningen, og hvis du aldri har brukt en digital konsoll for du virkelig setter pris pa den tid og krefter som er lagret av denne funksjonen. En «scene» er et komplett oyeblikksbilde av alle konsollens innstillinger. LS9-konsollene lar deg lagre opptil 300 komplette scener for oyeblikkelig tilbakekalling nar de trengs. Du kan for eksempel tilbakestille hele konsollen for bandendringer eller forskjellige scener i en teatralsk forestilling pa et oyeblikk. Du kan ogsa lagre grunnleggende oppsett for en rekke forskjellige typer viser som systemet ditt kan v re palagt a handtere, deretter tilbakekalle og justere innstillingene etter behov.

Scene tilbakekalling er en uvurderlig funksjon pa egenhand, men med Recall Focus og Recall Safe funksjoner blir det et verktoy du ikke vil v re uten. Tilbakekallingsfokus gir deg mulighet til a angi parametrene som skal tilbakekalles med en bestemt scene, mens Recall Safe virker globalt pa alle scener, slik at du kan angi parametere som ikke skal endres ved gjenopprettelse av scene. For eksempel kan du bruke Tilbakekallingssikre pa Inngangs EQer, slik at enhver EQ endrer deg i den forste scenen av et spill, blir ikke angret nar du husker scene to. Kombinasjonen av bade Recall Safe og Focus lar deg enkelt bytte mellom levende musikk pa scenen og en multitrack-opptakerinngang, og deretter lytte til avspillingen ved hjelp av de lagrede scenene som brukes til a lage opptaket.

Siden vi ikke vet noyaktig hvilke funksjoner du trenger for tilgang til ditt eget program, har vi gitt en gruppe pa 12 brukerdefinerte nokler som kan tilordnes et bredt spekter av funksjoner. Du bruker dem til a hoppe til bestemte skjermbilder, tilordne dem til a fungere som stumme mastere for spesifiserte stum grupper, eller tilordne en for tap-tempo-innspilling av forsinkelsestider. Det er ogsa en nyskapende «Set by SEL» funksjonen som kanalen [SEL] -tastene utforer en rekke alternative funksjoner hvis de trykkes mens den tilordnede brukerdefinerte nokkelen holdes: tilbakestill standardinnstillingene for den kanalen, sla fantomstyrken pa eller av, sett kanalfaderen til nominell … og mer.

De fleste levende lydsystemer inkluderer en CD-spiller og / eller en opptaker av noe slag for a gi bakgrunnsmusikk og tillate opptak av programmet til referanseformal. Det er ett eller to flere deler av eksternt utstyr som ikke kreves med en LS9-konsoll. LS9-16 har en innebygd USB-minneopptaker / -spiller som fungerer med USB-minnepinner koblet til konsollens USB-port. Du kan ta opp MP3-filer og spille av MP3-, AAC- og WMA-filer pa 96, 128 eller 192 kbps. Du kan til og med hente avspilling av bestemte filer fra konsollens brukerdefinerte nokler!

LS9-dataene «biblioteker» gi omfattende ressurser til a trekke pa nar du setter opp effekter, parametrisk EQ, grafisk EQ eller dynamikkbehandling. Du kan tilbakekalle en passende forhandsinnstilt og bruke den slik den er, eller justere den slik at den passer til bestemte behov. Som et eksempel kan du kanskje hente frem en vokalkompressor forhandsinnstilt fra dynamikkbiblioteket og deretter justere terskelen for a passe til kilden, eller tilbakekalle en EQ-forhandsinnstilt sparkett og justere midtfrekvensen for a matche trommelen som faktisk blir brukt. Du kan ogsa lagre de redigerte versjonene av forhandsinnstillingene for enkel tilbakekalling nar de trengs igjen.

Trykk pa & quot; Monitor & quot; skjermtilgangsknapp for full tilgang til konsollets omfattende utvalg av skjermfunksjoner: fra skjermkildevalg gjennom talkback- og oscillatorkontroller. En hodetelefonkontakt og nivakontroll er beleilig plassert pa frontpanelet, eller skjermsignaler kan sendes til en av Omni-utgangene XLR og spor. En hvilken som helst av inngangskanaler kan tilordnes til talkback-operasjon for praktisk systemtesting. Og selvfolgelig er uavhengige fysiske [CUE] knapper forsynt med hver fader for oyeblikkelig, feilfri cue-overvakning.

I tillegg til den store stereonivamaleren er noyaktig hurtigresponsmaling for alle kanaler og busser lett tilgjengelig via LS9-skjermen. En rekke malepunkter kan ogsa velges slik at du har omfattende visuell overvakning av signalnivaer over hele konsollen.

Her er noen flere funksjoner som bidrar betydelig til tiltrekningen av digital teknologi for levende lyd. Kanalkopiering lar deg kopiere parametrene fra en hvilken som helst kanal til et hvilket som helst antall andre kanaler, kanalflytter bytter parametrene og lappingen mellom to spesifiserte kanaler og Kanalklar sletter alle parametere for de angitte kanalene. Alle disse funksjonene kan dramatisk stromline prosessen med a sette opp konsollen eller endre konsollinnstillingene.


Hallo! Vil du spille i det mest heldige kasinoet? Vi samlet det for deg. Klikk her nå!